Wszystko ma dwie strony. W tej terbie obie są dobre, tylko jak taką uszyć?


 Czasem za dużo chcemy i szczególnie trudno zdecydować się na jedną rzecz. Jednak łapiąc kilka srok za ogon nigdzie nie zajdziesz. Chyba, że jesteś cyrkowcem, ja nie jestem. I w tym roku boleśnie się o tym przekonała. Chciałam dużo; pociągnąć studia, działanie w wolontariacie, organizacji sudeckiej, szycie i bloga no i mieć czas dla siebie. Trochę tego zbyt wiele, nawet na tak dużą dziewczynę.
 Jednak szycie daje nam wiele możliwości obejścia reguł, które funkcjonują w życiu. Przykładem na to jest dwustronna torba, którą możesz wywracać w zależności jaki masz nastrój. Ta, którą wam zaprezentuje jest bajecznie łatwa w wykonaniu. Już mówię Ci jak taką zrobić!




Potrzebujesz:

-Maszyna do szycie (ja akurat użyłam przemysłowej, ale każda się sprawdzi)
-Materiał na jedną część torby i na drugą, od Ciebie zależy jakie wymiary będzie miała Twoja torba, pamiętaj jednak, żeby dodać ok 1,5 cm na szwy po każdej stronie. Metry z każdej tkaniny spokojnie wystarczy. Finalna wysokość mojej to 50 cm i 40 cm.
-Taśmę parcianą wielofunkcyjną, polecam Ci tą taśmę, bo to szybka opcja i nie trzeba bawić się w wywracanie rączek.  
-nożyce krawieckie, warto je mieć, bo tymi do papieru nic nie zdziałasz. 
-szpilki
-długa linijka
-farba/mazak do tkanin (opcjonalnie)

Masz wszystko?
No to działamy! 
Równo wykrój materiał, zepnij szpilkami. 
Kolejny myk na skrócenie czasu szycia torby, wcale nie musisz wycinać 4 części, po 2 z każdego materiału. Wystarczy ze wykroisz jedną długą, potem tylko ją złożysz na pół. Ja zrobiłam to z prawego boku, więc wykroiłam prostokąty o wymiarach 52 x 83cm 


Teraz zszywamy boki, żeby ułatwić sobie zadanie możesz zrobić sobie dwie prostopadłe linie na każdym z jeszcze nie zszytych boków. Ułatwi Ci to ładne równe szycie. Przyznam szczerze, że ciągle powinnam to robić, bo czasem potrafię zejść na złą drogę :D. Co widać na poniższym zdjęciu, 


 Gdy masz już zszyte wszystkie boki wywróć materiał na prawą stronę (tam gdzie nie masz szwów) i włóż jeden w drugi (niestety szycie już tak mnie poniosło, że nie zrobiłam zdjęcia obrazującego tą czynność). 
 Teraz ostatnia prosta, podłóż materiał, tak żeby schować szwy i zepnij szpilkami. Podziel na dwie równe części taśmę i wsadź ją w dokładnie wymierzone miejsce. Zszyj, tu może pojawić się trudność, bo musisz szyć dość blisko brzegu. Zrób znowu linię w w tym miejscu, szyj powoli jednocześnie wyjmując szpilki  (nie chcesz chyba połamać igły, szyjąc co?)   
,
Na koniec musisz tylko zabezpieczyć taśmę na górze, zrób to kilka razy! Pewnie będziesz nosić w tej torbie mnóstwo rzeczy. 
Na koniec wyprasuj szwy i voilà, oto Twoja nowa torba! 
Na koniec jak ja możesz po gładkiej stronie torby wykonać jakiś wzór/napis/co tam chcesz. Wyraź siebie. Ja do tego użyłam specjalnej farby do tkanin, ale do napisów polecam bardziej specjalne mazaki do tkanin. 

Komentarze

Popularne posty